Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Omgangsvormen --- Beleefdheid --- Tafelmanieren --- 499.3
Choose an application
Choose an application
Espagne --- Geschiedenis --- Histoire --- Spanje --- 9 (467.11) " 1936 : 1938 " --- 355.499.3 (467.11) " 1936 : 1938 "
Choose an application
tijdmanagement --- management --- Organization theory --- onderhandelen --- Mass communications --- Onderhandelen --- Management --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- business, leidinggeven, samenwerken, talenten, succes --- 499.3 --- communicatie --- discussiemethode --- gesprekstechnieken --- rollenspel --- vergadertechnieken --- Vaardigheden --- 65.012 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- AA / International- internationaal --- 650 --- 65.012.63 --- E090058.jpg --- 65.012 Methods --- Methods --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderhandeling
Choose an application
#ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9705A --- #KVHA:Taalbeheersing Nederlands --- AA / International- internationaal --- 653 --- E960267.jpg --- Etiquette zakenleven --- Handelscorrespondentie --- Nederlandse taal taalvaardigheid --- Solliciteren --- Handelscorrespondentie : briefwisseling, fax en e-mailverkeer. Telefoon- en telegraafcodes. --- Recepties --- Uiterlijk --- Werksfeer --- #KVHA:Taalbeheersing; Nederlands --- Etiquette ; zakenleven --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- Etiquette --- Mondelinge communicatie. --- Schriftelijke communicatie. --- Solliciteren. --- zakenleven. --- 499.3 --- Brieven --- Grammatica --- Omgangsvormen --- Presentaties --- Schrijven --- Spelling --- Spreken --- Stijl --- Telefoneren --- Vergaderen --- (zie ook: zinsontleding) --- Handelscorrespondentie : briefwisseling, fax en e-mailverkeer. Telefoon- en telegraafcodes
Choose an application
Zoals de titel al aangeeft, gaat dit boek over het omgaan met mensen. Veel van wat we in de omgang met andere mensen doen, gebeurt spontaan. We denken er niet altijd eerst over na. Dat is ook goed, want in ons spontane gedrag tonen we onszelf meestal eerlijk en open aan de ander. Er zit echter ook een nadelige kant aan spontaan gedrag: we doen of zeggen soms dienen die we achteraf niet zo bedoelden of we doen of zeggen iets zonder dat we het zelf in de gaten hebben.In het beroep van ziekenverzorgende vormt het omgaan met mensen een heel wezenlijk onderdeel van je werk. Hoe je met deze mensen, de patiënten of bewoners, omgaat is dan ook belangrijk. Jouw manier van omgaan kan een steun betekenen voor de ander; een steun in het omgaan met zijn haar ziekte of aandoening of met bijvoorbeeld het verblijf in het verpleeghuis. Jouw manier van omgaan kan echter ook een extra belasting vormen voor de ander. a Als je bijvoorbeeld niet goed luistert naar de bewoner, kan hij of zij zich eenzaam voelen. Als je steeds je eigen ideeën of meningen opdringt aan de bewoners, kan deze zich extra afhankelijk en beperkt voelen. In dit boek wil ik je nu handvatten aanreiken om eens stil te staan bij je eigen gedrag, het gedrag van anderen en hoe je met elkaar om kunt gaan. De bedoeling hierbij is dat je in de loop van deze opleiding leert welke gedragingen een steun kunnen betekenen en welke gedragingen juist een belasting vormen.Om dit te bereiken, bied ik je aan de ene kant kennis en leerstof aan over de achtergronden van gedrag van mensen waardoor je bepaalde gedragingen beter kunt begrijpen. Aan de andere kant staan er in het boek op verschillende plaatsen opdrachten om zelf na te denken over je eigen gedrag. De kennis die ik je aanbied, bestaat uit onderdelen van de wetenschappen psychologie, sociologie en sociale psychologie. Wat deze 3 wetenschappen precies inhouden, komt in thema 2 aan de orde. In dit thema komt de mens en zijn omgeving vanuit verschillende kanten ter sprake.
499.3 --- sociale psychologie (gez) --- ziekenverzorgenden (verpleeghulp) --- relaties (gez) --- verpleegkundige opleiding --- sociale vaardigheden --- patiënt-verpleegkundige relatie --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- gesprekstechnieken --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- depressie --- dementie (dementia, dementia senilis) --- ziektebeleving --- lichaamstaal --- rouw (verdriet) --- stervensbegeleiding --- relaties --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- zintuigen (receptoren) --- 613.2 --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- (zie ook: dood) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen)
Choose an application
De dertienjarige Olrac is opgegroeid bij een roversbende op de Doodsberg. Wanneer de machtsbeluste baljuw hem op het spoor komt, besluit de roverhoofdman Olrac te vertellen over zijn afkomst. Na een gruwelijke ontdekking gaat de jongen op zoek naar zijn ouders. De tocht is zwaar en er gebeuren vreemde dingen. Olrac moet vriend en vijand onderscheiden, en leert liefde en haat kennen. Overal ligt het gevaar op de loer. Maar Olrac gaat door, luisterend naar zijn innerlijke stem.
Sociology of culture --- Didactics of social education --- etiquette --- Omgangsvormen --- C3 --- gedragscode --- kinderen --- jeugdboeken --- jeugdliteratuur --- 475.2 --- Nederlands --- schoolboeken --- 499.3 --- Etiquette --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- VANL --- vanaf 8 jaar --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Jeugdboeken --- Regels --- Etiquette ; kinderen --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Etiquette for children and teenagers --- Fiction --- Historische verhalen --- Middeleeuwen --- DIEL --- historische verhalen --- middeleeuwen --- vanaf 12 jaar --- Middeleeuwen ; verhalen --- Avonturen --- Jeugdboek 10+ --- Middeleeuwen: jeugdboeken --- Omgangsvorm
Choose an application
-1574-1
teamwork --- Personnel management --- personeelsmanagement --- management --- loonbepaling --- opleidingen --- Managementconsulting --- 65.012.4 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #ECO:03.16:industrie en onderneming personeel --- AA / International- internationaal --- 650 --- Coaching --- Management --- Organisatie-ontwikkeling : motiveren --- managementvaardigheden --- leiding geven --- arbeid, motivatie --- Arbeidsmotivatie --- e090056.jpg --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- adviseren, belonen, change, coachen, samenwerken, gedrag, leidinggeven, management, motivatie, personeel, succes, talenten, team --- 499.3 --- arbeidsmotivatie --- coaching --- communicatie --- gesprekstechnieken --- sociale vaardigheden --- Motivatie --- Communicatieve vaardigheden --- Organisatieleer --- Vaardigheden
Choose an application
Dit boek is een reisverslag van 7 dagen verblijf aldaar. Gids en gastvrouw Jadrana bracht me op weg, rustig en gestaag als een vroedvrouw bij de bevalling en de stad heeft bezit van me genomen. Ze is door me heengegaan en heeft me geconfronteerd met mezelf: vragen gesteld over hoe ik omga met anderen, in mijn gezin, werkomgeving, maatschappij. Thans 1 1/2 jaar later blijkt een eindindruk me nog steeds bij: deze stad appelleert op vereenvoudiging en verdichting van mijn omgang met anderen. Maar voor mensen die niet in deze stad wonen en niet in zo een geest zijn opgevoed, is dat appèl een moeizame omscholing. Op het einde van de 13de eeuw werd op een klein eiland een stad gebouwd. De stichter van de stad ging uit van de beleving dat op bepaalde plaatsen specifieke krachten werkzaam zijn, axen, die men in relatie tot andere mensen kan aanwenden. De hele urbanistische aanleg, wijken, gebouwen, centrale plein, wallen, getuigen van deze inspiratie. Leef- en omgangscultuur van de bewoners is grotendeels bepaald vanuit de axen. De thans erg ontoeristische stad heeft na 700 jaar bestaan nog veel sporen van deze oorspronkelijke bezieling bewaard.
Relaties. --- Relatietherapie. --- relatietherapie --- Dutch literature --- agogiek --- communicatie --- sociale psychologie --- intermenselijke relaties --- Social psychology --- psychotherapie --- krachten (mensen) --- Psychology --- 419 --- psychologie --- sensitivity training --- sociaal gedrag --- 159.9:7 --- 159.9:7 Psychologie van de kunst --- Psychologie van de kunst --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- 301.15 --- 316.4 --- Communicatie --- Relaties --- #GSDBP --- 499.3 --- axenroos --- relaties --- sociale vaardigheden --- C5 --- 607.43 --- groepstherapie --- psychiatrie --- sociotherapie --- steden --- #GBIB:SMM --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Relatietherapie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Steden --- Stadssamenleving --- Relatievorming --- Psychologie --- Axenroos --- Samenleving --- Philosophical anthropology --- 159.922 --- Axen --- groepspsychologie --- gesprekstechnieken --- sociale verpleegkunde --- 308 --- relaxatie --- 305.8 --- Menselijke relaties --- Communicatie ; algemeen --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- axen --- menselijke relaties --- Stad --- Man --- Volwassene --- Relatie
Choose an application
De invalshoek bij dit veelzijdige communicatiespel is de vraag: Wat kan ik? Het Vaardighedenspel kan in vrijwel alle werk- en privé-situaties worden gebruikt om op een speelse manier de wijze van functioneren en communiceren te bespreken én te verbeteren. Het spel is dan ook bestemd voor iedereen die zich met communicatie bezig houdt.Het Vaardighedenspel bestaat uit 140 kaarten met daarop sociale en communicatieve vaardigheden. Bijvoorbeeld: helder formuleren, samenvatten, beslissingen nemen, opbouwende kritiek geven en duidelijk uitleggen.De vaardigheden zijn verdeeld in 16 groepen of competentiegebieden, bijvoorbeeld: communicatie, samenwerken, leidinggeven, besluitvorming en klantgerichtheid.De symboliek van de kaartjes d.m.v. 3 balkjes is te vergelijken met die van een verkeerslicht:Groen betekent dat je een vaardigheid goed beheerstOranje betekent dat je een vaardigheid redelijk beheerstRood betekent dat je een vaardigheid onvoldoende beheerstBron: https://www.kwaliteitenspel.nl/nl/kaartspellen/nederlandstalig/vaardighedenspel
Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- Social psychology --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- sociale relaties --- relationele vorming --- Sociale psychologie --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het secundair onderwijs --- jeu --- management --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Spel --- 499.3 --- communicatievaardigheden --- educatieve spellen --- omgangsvormen --- persoonlijkheidsleer --- spelmaterialen --- 305.8 --- 417.1 --- 622.9 --- Communicatievaardigheden --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- competenties --- spelen --- vaardigheidstraining --- 658.017 --- Communicatieve vaardigheden --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- spel --- spelvormen --- vaardigheden --- 159.923 --- Competenties --- Groepen --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- Vaardigheden --- Zelfbeeld --- 305 --- Sociaal-agogische vaardigheden - spel --- 003898.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Relatiespel --- Vaardigheidsspel --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Communicatie ; algemeen --- Omgangsvormen --- 007 --- 37.03 --- Games --- Educatieve spelen --- spelmateriaal --- Ontwikkelingsmaterialen --- Management --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Gedragsverandering --- Man --- Volwassene --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Competentie --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|